Jelentkezési lap: https://forms.gle/8cLeXWChYjj9W3LWA
Az LFA egy rövid, intenzív együttélés általi tanulási modell.
A cselekvéseken keresztüli tanulás, a verbalitáson túli “nyelvek” felfedezése a központi magja, ami onnan is ered, hogy a terápiás közösségek tagjai számára sokszor nehéz az érzelmek szavak általi kifejezése.
Ezeknek a műhelykonferenciáknak az alapötlete a 2000-es évek elejére nyúlik vissza, és Robert D. Hinshelwood és Enrico Pedriali közös gondolkodásából indult ki, amit aztán Luca Mingarelli vitt tovább.
Az LFA alapvető célja azok kompetenciáinak fejlesztése, akik valamilyen segítő célú intézményben dolgoznak szakemberként vagy háttérdolgozóként. Fejlődési lehetőséget nyújt számos szakma képviselői számára, úgy mint nővérek, adminisztrátorok, szocioterapeuták, szociális munkások, gyógypedagógusok, pedagógusok, pszichológusok, pszichoterapeuták, pszichiáterek, neuropszichológusok, mentálhigiénés szakemberek, szervezetfejlesztők, pszichoterápiás osztályon dolgozók stb. Segítő szervezetben betöltött vezetői pozíció esetén is ajánljuk, valamint azoknak, akik érdeklődnek a csoportozás, rendszerműködés iránt.
A Learning From Action műhely konferencia modell a Tavistock konferencia (Group Relation Conferences - GRC) modellt és a terápiás közösségi gondolkodást ötvözi.
Az esemény elsődleges célja arról tanulni és azt megvizsgálni a tapasztaltakon keresztül, hogy a tudattalan, a nonverbális kommunikáció és a csoportdinamika hogyan formálja a döntéshozatali folyamatokat, befolyásolja a felelősségvállalást, és más összetevőit a közösségi létnek és együtt dolgozásnak. Ez mind egyéni, mind csoportos, mind szervezeti szinten vizsgálhatóvá válik.
A konferencia résztvevői és a stáb együtt alkotnak egy átmeneti tanuló közösséget.
Az egyes tagoknak lehetőségük lesz, hogy vizsgálják a saját szerepeiket, ahogy működnek az egész rendszerben, amit megjelenítenek az átmeneti közösségből. Arra bátorítjuk a résztvevőket, hogy vállaljanak felelősséget, miként járulnak hozzá a közösség mindennapi életéhez és hogyan alakulnak a kapcsolataik e közben. Több térben is tudunk reflektálni olyan jelenségekre, mint a demokratikusság, a vezetés-követés kérdései, a konfliktuskezelés, a rendelkezésre álló erőforássokkal való gazdálkodás, az autoritáshoz való viszony.
A program része az is, hogy az eseményen megéltek hogyan vihetőek tovább kinek-kinek a saját szakmai életébe.
A közösség az alapvető szükségleteit csoportokat alkotva végzi, ezek a következők:
- ételkészítés és tálalás
- vásárlás
- közösségi terek rendben tartása és takarítása
- a közös szabadidő megszervezése
- pénzzel való gazdálkodás
- egyéb, a konferencia során egyeztetett tevékenységek szervezése
A kívánt célok elérése érdekében a konferencia a “Learning from Action” módszertant alkalmazza, amely egy meghatározott programból áll.
További fontos tudnivalók:
- A konferencián való részvételhez a magyar nyelv ismerete szükséges, az egyik társigazgató angolul és olaszul tud, de a részvételhez nem szükséges második nyelv ismerete
- A konferencián nem lesznek elméleti előadások.
- E leírás gondos és többszöri elolvasása segíti a konferencián való részvételt.
- A rendezvényre hozni szükséges: kényelmes, strapabíró ruházat, kezdő ebédhez hozzájárulás, törölköző. Ágyneműt, evőeszközöket nem kell hozni.
- A bentlakás és a folyamatos jelenlét szükséges a konferencián való részvételhez.
- Az elhelyezés a Thalassa Ház többágyas szobáiban történik. Az esemény során a saját személyes terének rendben és tisztán tartásáért mindenki maga felel. A Thalassa Ház egy működő közösség tere, az átmeneti közösség vigyázzon rá, olyan állapotban adja vissza, mint ahogy átvette.
- Nem ajánlott az eseményen való részvételt azok számára, akik éppen komoly megterhelő érzelmi élményeken mennek keresztül.
- Javasoljuk és hasznosnak tartjuk az LFA élmény többszöri megismétlését.
- Egy munkahelyről maximum 3-4 fő párhuzamos részvételét tudjuk vállalni.
- FONTOS: az élmény végeztével segíti a tanulási folyamatot a visszajelző kérdőív kitöltése és az is ha a résztvevők egy rövid beszámolót küldenek az élményeikről a szervező stábnak
Azt javasoljuk a résztvevőknek, hogy a regisztráció és a szobák elfoglalása érdekében pénteken 11:45 és 12:15 között érkezzenek. A pénteki ebéd a résztvevők és stábtagok által hozott hozzávalókból egy ismerkedős piknik formájában valósul meg.
ÓRAREND
(tervezés alatt)
2026 május 1. - péntek
11:45 - 12:45 Regisztráció és üdvözlő piknik
13:00 - 14:00 Nyitó plenáris
14:00 - 14:30 Szünet
14:30 - 16:00 Döntésehozatali fórum
16:00 - 16:30 Szünet
16:30 - 17:15 Döntéshozatali csoport I.
17:15 - 18: 45 Feladatvégző csoport I.
18:45 - 19:00 Szünet
19:00 - 20:00 Napzáró közösségi találkozó
20:00 - 20:15 Szünet
20:15 - 21:45 Vacsora
21:45 - 22:15 Közösségi szabadidő I.
2026 május 2. - szombat
8:00 - 9:00 Reggeli
9:00 - 10:00 Napindító közösségi találkozó
10:00 - 10:30 Szünet
10:30 - 11:00 Döntéshozatali csoport II.
11:00 - 12:30 Feladatvégző csoport II.
12:30 - 14:00 Ebéd
14:00 - 14:30 Közösségi szabadidő II.
14:30 - 14:45 Szünet
14:45 - 15:15 Döntéshozatali csoport III.
15:15 - 15:30 Szünet
15:30 - 16:45 Reflexiós csoport
16:45 - 17:15 Szünet
17:15 - 18:45 Feladatvégző csoport III.
18:45 - 19:00 Szünet
19:00 - 20:00 Napzáró közösségi találkozó
20:00 - 20:15 Szünet
20:15 - 21:45 Vacsora
21:45 - 22:15 Közösségi szabadidő III.
2026. május 3. - vasárnap
7:00 - 8:00 Reggeli
8:00 - 9:00 Napindító közösségi találkozó
9:00 - 9:15 Szünet
9:15 - 9:40 Döntéshozatali csoport IV.
9:45 - 11:30 Alkalmazási csoport
11:35 - 12:45 Feladatvégző csoport IV.
12:45 - 13:45 Ebéd
13:45 - 14:30 Mosogatás és takarítás
14:30 - 15:30 Záró plenáris
15:30 - 15:45 Búcsú (Közösségi szabadidő IV.)
A stáb döntése alapján ez a program megváltozhat, változás esetén a résztvevőket előre és az esemény alatt is tájékoztatjuk.
STÁB:
Igazgatóság:
Luca Mingarelli
társigazgató
Pszichológus. Alapító igazgatója és megalkotója a Therapeutic Communities for Adolescents szervezetek. Elnöke a Charity Rosa dei Venti-nek, korábbi elnöke az Il Nodo Group-nak, elnökségi tagja a Mito&Realtà Scientific Association-nek, igazgatója a The National Network Therapeutic Community for Adolescent.nek, elnökségi tagja a International Network DemocraticTherapeutic Communities-nek (INDTC), elnökségi tagja a Consortium for Therapeutic Communities-nek(TCTC). Igazgatója és társigazgatója az LFA-nek és más olaszországi Tavistock konferenciáknak (Group Relation Conference - GRC; ALI ECW) 2011 óta. Több fejezet szerzője az alábbi könyvekben: Roles in Therapeutic Community – life and care organization- (2018); Learning form Action: Working with the Non-Verbal with R.D.Hinshelwood (Phoenix 2022). Nagykövete a Michelangelo Pistoletto’s Third Paradise-nak.
Valkó Lili
társigazgató
Klinikai szakpszichológus, csoportanalitikus pszichoterapeuta, 2007 óta dolgozik a Thalassa Házban különböző szerepekben. A CSAKIT oktatója, nemzetközi kapcsolattartója. 2014-ben és 2015-ben a nemzetközi LFA résztvevője volt, 2016 óta tagja a nemzetközi LFA stábnak.
Mészáros Gergely
adminisztrátor
Gyermek- és ifjúságpszichiáter, pszichiáter, pszichoterapeuta. 2021 óta dolgozik a Thalassa Házban, 2022 óta annak szakmai vezetője. Korábban egy bő évtizeden keresztül a Vadaskert Kórházban dolgozott, ott 2 éven át vezette a serdülő önismereti pszichoterápiás részleget (Napraforgó). 2022 és 2024 között háromszor vett részt a nemzetközi LFA-n, az utolsó évben a Training Group tagjaként.
Konzulensek:
Herke Mónika
Klinikai szakpszichológus, pszichotetapeuta, DREAM terapeuta és pszichodinamikus mozgás- és táncterapeuta. 2014 decembere óta dolgozik a Thalassa Ház terápias közösségében. Korábban kezelőként, az utóbbi években pedig szupervízorként és mozgáscsoport vezetőként van jelen a Ház életében. Két alkalommal vett részt a nemzetközi LFA-n, a második alkalommal seniorként.
Papp Gergely
Szociális munkás alapvégzettséggel rendelkezik, addiktológiai konzultánsnak képződött, majd 2019-től család- és párterápiás tanulmányokat folytat. Dolgozott addiktológiai ellátásban, serdülőkkel végzett közösségi, csoportmunkában, majd 2017-től a Thalassa Ház terápiás közösségében. 2021-től a Thalassa Ház szocioterápiás munkacsoportjának vezetője. Magánellátásban család- és párterápiával foglalkozik. Az Olaszországban megrendezett LFA-n két alkalommal vett részt, egyszer a Training Group tagjaként.
Pálfy Réka:
Klinikai szakpszichológus, csoportanalitikus pszichoterapeuta. 2015-2020 között dolgozott a Thalassa Házban különböző szerepekben. A CSAKIT oktatója. Korábban három alkalommal vett részt a nemzetközi LFA-n, az utolsó évben a Training Group tagjaként.
RÉSZVÉTELI DÍJAK:
Egyéni díj: 140 000 Ft
Alapdíj abban az esetben, ha valaki magának állja a rendezvényen való részvételt
Intézményi/támogatói díj: 190 000 Ft
Amennyiben a munkahely, küldő szervezet fizeti a részvételt vagy ha valaki ezzel támogatná, hogy több jelentkezőnek tudjunk kedvezményt biztosítani
Kedvezményes díj: pályázat alapján szeretnénk minél többeknek kedvezményesen helyet biztosítani
Az lfainhungary@gmail.com e-mail címre küldött e-mailben lehet jelezni, hogy milyen mértékű csökkentéssel tud valaki részt venni a műhelykonferencián, és milyen indokkal kérvényezi azt. A jelentkezési határidőig (február 15.) beküldött pályázatokra március 1-ig jelzünk vissza.
Jelentkezési határidő: a korlátozott szabad férőhelyek függvényében február 15-ig
Fizetés átutalással lehetséges a visszajelzést követően, a számla megérkezése után. A fizetési határdiő: március 15. Egyéni kérések esetén részletekben történő befizetésre is van lehetőség, ezt a megadott e-mail címen lehet jelezni.
Lemondás esetén a teljes díjat visszafizetjük március 15-ig, a befizetett díj felét március 31-ig. Az egyéni és intézményi jelentkezés előzetes egyeztetést követően másra is átruházható.
Jelentkezési link: https://forms.gle/8cLeXWChYjj9W3LWA
HELYSZÍN:
A rendezvényt a Thalassa Ház Pszichoterápiás és Pszichiátriai Rehabilitációs Intézetben rendezzük meg. A Thalassa Ház Budapest XXII. kerületében található, több mint egy hektáros kert területen egy régi külvárosi kúria épület, amely egy terápiás közösség formájában működő pszichoterápiás osztálynak ad otthont 2003 óta. A konferencia résztvevőinek elhelyezése a Thalassa Ház páciens szobáiban történik, a stáb tagjai is az épületben alszanak a rendezvény alatt.
Ha bármilyen kérdés felmerül, e-mailben állunk rendelkezésre!
lfainhungary@gmail.com
No comments:
New comments are not allowed.